sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Valioyksilöt porskuttaa (68/2013)

Kirjan päällä kiipeilevä valioyksilö on nimeltään Dimmu

Jonathan Kellerman: Survival Of The Fittest (68/2013)

On tämäkin ploki elossa yhä! Kyläkyläkyllläääähhhh! Miä en oo vaa kerenny lukemaan ja sitte ku oon kerenny ni oon nukahtanu noin puolen sivun jälkeen. On ollu kaikkee muuta tekemistä, TaalasmaanUllailua ja semmosta.

Mut enivei. Kellermanin ns. Alex Delaware -sarjan kirjoja oon lukenu aiemminki vaikka kuinka monta. Ne on hyviä. Alex Delaware on tsykolooki joka jeesii poliisia kaikenlaisia kiperis mysteereis. Täs kirjas joku lahtaa erilaisia vamm... eiku... semmosia ns. rajoitteisia ihmisiä. Sitte tutkitaan ja päästää sellasen porukan jäljille jotka on sitä mieltä et epäkelvot ihmisyksilöt pitäs lopettaa, ei semmosiin piä tuhlata resursseja. Että ikäänku ihmisrodun jalostusta vähän. Valioyksilöt saa porskuttaa mut jos on vähä kompurajalka tai jotai ni nirri pois vaan.

Valitettavasti en oo aivan varma miten tää kirja loppu. Ratkasun hetket oon lukenu, tai "lukenu", niin väsynees tilas et mitää ei oikee rekisteröityny. Höh. Mut oisko ollu et jotkuu poliisit oli kaiken takana? En oo varma, mutta sellanen kuva tulee mieleen nyt. Saattaa olla untakii kyllä.

Miulla muuten usein käy niin että kirjan tarina jatkuu miun päässä siinä kohin ku oon laittanu kirjan pois ja sammuttanu valot, ja oon melkee jo unessa mut en ihan kuitenkaan. Joskus pitää sitte kunnolla tajuissaan ollessaan palata kirjas muutama sivu taakse päin ja tarkistaa et mitä oikeesti tarinassa tapahtu ja mitkä oli miun unihuurusen mielikuvituksen omaa tuotosta. Jännä homma.

Luettu: 6.10.2013 Gili Trawangan, Indonesia


Ei kommentteja: